Tips voor een geslaagde actie

Een officiële aftrap van de actie!

Het is belangrijk dat er een algemene officiële aftrap is, waarbij zoveel mogelijk leden/leerlingen in één keer weten dat de actie gaat beginnen. U kunt bv de eerste folders officieel uitreiken aan de directeur.

Geef goede uitleg over de actie.

Het verdient aanbeveling om alle groepen/klassen/teams af te gaan samen met de dienstdoende leraar, leider, begeleider om de actie zo goed mogelijk uit te leggen en iedereen zo goed mogelijk te motiveren.

Duidelijke brief voor alle verkopers.

Het is belangrijk om de uitleg en motivatie ook op papier mee te geven aan iedere leerling. Het is belangrijk dat in het motivatieverhaal de bestemming voor de opbrengst van de actie benoemd wordt met evt. een foto.

Info voor uw potentiële klanten.

Deze brief kan op de achterzijde van het bestelformulier (bij de Large, Medium of Amaryllisactie) worden gekopiëerd of geprint. (Het verhaal over het waarom van de actie).

Korte krachtige actieperiode.
Houd de actie kort en krachtig met een actieperiode van maximaal 2 weken.


Leuke tip! Zorg dat elke paar dagen een tussenstand in de aula of kantine wordt opgehangen. Dit stimuleert de leden/leerlingen tot nog meer acties. Evt. met een soort barometer of op enkele posters.

Zorg voor één contactpersoon bv met e-mailadres en telefoonnummer ook voor de ouders.

Betrek ook de website van jullie school of club erbij!!

Hebben jullie vragen of tips, laat het weten, we willen graag met jullie meedenken.

Heel veel succes met alle voorbereidingen!